Sunday, January 28, 2018

Kwijt.

Ik ben onderweg naar een kleine kustplaats met iemand. We zitten op een rode leren bank achter in een bus. Vanaf een stijle heuvel rijden we naar beneden. Het is bijna midden op de dag en eb. De gekleurde vissersboten liggen op hun kant te wachten tot ze weer gaan drijven. We stappen uit en lopen langs rederijen en restaurants. De sfeer verandert opeens drastisch als ik moet lachen omdat mijn reisgenoot in een diepe plas water valt. En ik ben opeens alleen. Ik loop hem de rest van de dag ongerust te zoeken. Het schemert al. De lucht kleurt van geel naar oranje naar rood naar paars. Er staat een groep mensen onder een lantaarn. Ze staan in een kring om een beer, die bang en verstrikt in een net op de stoep ligt. Ik neem de beer mee. Mijn reisgenoot is echt boos op mij en ik zie hem gewoon niet meer terug. Ik wordt wakker en het eerste wat ik in de kamer zoek is, omdat ik denk dat hij er ook echt is, de beer...

No comments: